My working conditions

Zo… het radiovirus lijkt toch weer toe te slaan HI. Daarom maar even een actueel plaatje van de working conditions. Voor HF/6m/4m gebruik ik de onvolprezen IC-7300 i.c.m. een Rode M3 condensator microfoon. Voor 2m en 70cm de ouwe trouwe FT-897D uit 2004. Mijn antennes zijn allemaal netjes resonant en Ohms, maar voor het geval dat dat niet zo zou zijn heb ik nog een LDG AT-200Pro tuner. Voor antenne experimenten gebruik ik mijn RigExpert AA-54 én Kenwood DM-81 dipmeter. Mijn antennes: een zelfbouw HWEF voor 80/40/20 met twee L/C traps (voor 40 en 20) en een vertikale zelfbouw HWEF voor 15/10 met één L/C trap (voor 10). Misschien dat ik die laatste nog een keer uit ga breiden met een trap voor 15m en ‘m een stukje langer maak opdat ik met deze vertikale ook op 20m uit kan komen.

20161029_103222-shack-oktober-2016

Geef een reactie

