Shack fotootje

Zo ziet de shack er nu uit:pa3hho shack SEP 2013

8 thoughts on “Shack fotootje

  1. Hallo Pleun, heb de video’s even bekeken en beluisterd. Modulatie lijkt me prima en inderdaad wat te dof als de eq uitstaat. Zo een DNR functie is niet verkeerd, die nieuwe radio’s krijgen steeds meer van dat soort snufjes. Logisch met het toenemen van QRM door PLC, plasma etc. etc.. De fabrikanten kunnen hier zeker een voordeel mee behalen als ze wat willen verkopen. Mooie radio zo een FT3000dx, voor velen echter onbereikbaar. Jij heb mazzel dat je zo je hobby kunt doen. Veel plezier. 73, Bas

    • Hallo Bas, ja ik ben zelf ook wel tevreden over wat ik hoor. Twee operators (op resp. 40m en 80m) van een Engels clubstation waren beiden heel erg lovend over de modulatie. Volgens mij werkte ik toen met EQ uit, processor uit en bandbreedte default (= 300 – 2k7 Hz). Er was toen dus geen enkele sprake van “eSSB” c.q. breedbandige modulatie, maar de kwaliteit van het geluid tussen 300 en 2700 Hz was blijkbaar erg goed. Nu waren die avond (vrijdag de 13e) de signalen op 40m én 80m ook echt spijkerhard en er was nauwelijks ruis of storing; leek bijna alsof ik naar FM zat te luisteren dus wellicht hebben de condities er ook aan bijgedragen. Dit is de eerste set waarbij ik de DNR echt bruikbaar vind, wanneer er veel storing op het signaal zit, is het met DNR aan echt beter te verstaan dan zonder. Tja en of een FTDX-3000 onbereikbaar is dat weet ik niet. Ik gooi dat bedrag ook niet zomaar op tafel hoor. Ik had natuurlijk al een FT-2000, die ik heb verkocht dus dan heb je al meer dan de helft bij elkaar. Ik heb m’n SB-200 verkocht en had sinds vorig jaar al een “FTDX-3000 spaarpotje” waar ik iedere maand iets in deed. Dan komt zo’n set uiteindelijk wel in zicht. Overigens heb ik ook een prima aanbieding gehad van http://www.hamshop.nl. Onbereikbaar vind ik meer de FTDX-5000, de TS-990 en de IC-7700 / IC-7800. Dat soort bedragen zie ik mijzelf echt niet uitgeven maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Een hobby kost nu eenmaal geld.

  2. Dag Pleun, in de hoop dat je nog meer gaat berichten over de FTdx-3000 heb ik een berichtje geplaatst op mijn site, je zal daardoor waarschijnlijk wat meer belangstelling krijgen op je blog.
    Jammer dat je alleen in het Nederlands schrijft, jouw bevindingen zouden ook de Engelstalige interesseren. 73 Ben de PA2OLD

    • Hallo Ben,
      Ik zal zeker nog wat schrijven over de FTDX-3000, dat is wel de bedoeling. Ik heb ooit wel overwogen om mijn Blog in het Engels te gaan schrijven, maar dat vind ik toch een beetje pretentieus. Anderzijds zie ik dat mijn blog best veel bezocht wordt vanuit het buitenland, dus waarom eigenlijk niet. Dubbel (Nederlands- én Engelstalig) heb ik geen zin in. Ik zal er nog eens goed overnadenken.
      73 de PA3HHO

      • Dag Pleun, ik zag vandaag dat Hamnieuws mijn website hebben bezocht en mijn ideetje, dus het artikeltje over jouw blog, hebben gepikt en ook een dergelijk berichtje hebben geplaatst. Jammer dat zij haast nooit aan bron vermelding doen (wat ik dus wel doe) en net doen of zij de eerste zijn met dit artikeltje.
        Ik zie bij Hamnieuws wel vaker berichten die ik soms eerder op een andere website gelezen heb. Hamnieuws is een aanvulling maar het zou ze sieren als ze de website vermelden waar ze het ‘nieuws’ vandaan halen. Dat heet namelijk bronvermelding. Maar goed, daar heb jij natuurlijk niets mee te maken.
        Wat het Engels betreft, misschien zou je alleen de internationaal interessante artikeltjes zoals de FTdx-3000 blog in het Engels (erbij) kunnen doen.
        Iets vertalen of in het Engels schrijven kost vaak veel tijd, Engels is niet onze moedertaal en soms best lastig om in te schrijven. 73 Ben de PA2OLD

      • Ik schrijf / spreek net zo makkelijk Engels als Nederlands Ben, dat is het probleem niet. Er zijn tijdens geweest dat ik meer Engels sprak dan Nederlands en soms zelfs in het Engels begon te denken. Zoals ik al zei, ik vind het wat pretentieus. Het artikel over de multiband end-fed heb ik wel in het Engels gedaan omdat ik daar zoveel vragen over kreeg vanuit het buitenland.

  3. The Dynamic Noise Reduction on the Ftdx3000 is very impressive. Listen yourself at this recording of today’s 40m. I had quite a lot of interference (plasma TV or other..), but the DNR took care of it and wiped out most of the interference. I switch on the DNR, wait for some seconds and then switch it off again. You can notice it very clearly around 0:22 when the DNR is switched on, and then switched off a couple of seconds later. I think in my opinion, this could make the difference between ‘copying’ or ‘just not copying’.

Geef een reactie

