Acom 1011 in da house!!

Mijn ouwe Heathkit SB-200 was al eens bij Leo Duursma geweest voor reparatie en afregelen. Dat heeft prima geholpen maar helaas maar voor korte duur: de zekering klapt er weer uit. Ik vermoed dat het dit keer de buizen zijn, maar de amp gaat toch nog een keer naar Leo. Beetje genoeg had ik er wel maar de doorslag gaf een advertententie op 2ehands.nl waar een Acom 1011 werd aangeboden.

Acom1011-front-l

Op de amp zat nog bijna een jaar garantie, overeengekomen prijs iets meer dan 70% van de nieuwwaarde (op dit moment een “aanbieding”). Was even een eindje rijden, maar het was de moeite waar. Wat een GAAF ding. Twee 4CX250B tetrodes, kan een SWR tot 1:3 makkelijk aan, helemaal beveiligd, kan niet fout met deze.

Acom1011-Inside-TOP-l

Dat maakte de beslissing m.b.t. vakantiesetjes ook weer wat makkelijk; ondanks dat ik de FT-450D op HF nog steeds beter/fijner vindt dan de FT-897D (op filmpje niet veel van te merken, maar met koptelefoon op hoor je het toch wel), verkoop ik de FT-450D. Die staat immers 48 weken per jaar in de kast, de FT-897D kan ik buiten de vakanties om fijn gebruiken op 2m en 70cm en dat is natuurlijk een mooie bonus. Tijdens de vakanties kan ik wel genoegen nemen met iets mindere kwaliteit op HF. Hier dus een foto van de nieuwe shack:

shack juni 2013

shack juni 2013 2

 

One thought on “Acom 1011 in da house!!

  1. Weet je wat me opvalt, het is overwegend blauwe verlichting. Doet wel modern aan, vind het erg mooi. Ik zou overwegen ook iets blauws in de Palstar te maken, zo valt het een beetje uit de toom😉 73, Bas

Geef een reactie

