ARRL DX contest feestje op 10m

Wow… ik ging eigenlijk naar boven om 1.58 firmware update in de FT-2000 te zetten, maar kon het niet laten om toch even over 10m te draaien. Tot mijn grote vreugde knalden de Amerikanen knalden er hard uit tussen 16:45 en 17:30 CET, mooi even 10 verbindingen gemaakt over een afstand van 7000 – 8500 km te weten N2MM, K8CX, AA3B, N2RJ, K3OO, NR4M, W3FV, K3IPK, W3MF en K1LZ. Klapten er allemaal echte 5/9+ uit, maar rond 17:30 zakten ze diep in de ruis en was het einde verhaal.

Ik moest even wennen aan de rapporten; de Amerikanen gaven rapport + state (moest ik soms opzoeken), tegenstations geven rapport + gebruikte vermogen. Vlak voor mij hoorde ik een PD0 station een “59100” rapport geven, bijzonder…

Ik had veel meer verbidigen kunnen maken maar had een probleempje; de SWR van mijn 10m Sirtel mini beam springt soms enorm omhoog, zal wel ergens een rot kabeltje of slechte connectie zijn, ga ik later wel eens uitzoeken, vervelend dit soort problemen maargoed, dat komt vast wel weer in orde.

Geef een reactie

