Sirtel minibeam conversie klaar!

FB33 is vandaag opgehaald door Henk, alvast veel plezier ermee gewenst! Een paar dagen geleden heb ik de reflector elementen een stukje ingekort, die zijn nu zo’n 4cm langer dan de straler die resonant is tussen 28.400 en 28.500 afhankelijk van de richting waarin ik ‘m zet. De spoel in de straler is verwijderd en de spoelen in de parasitaire elementen zijn overbrugd met een stuk koperdraad. Zojuist heb ik de directoren gemodificeerd. Zelfs voor 28.5 MHz waren ze nog zo’n 8 cm te kort, kun je nagaan. De 10mm buisjes even uitgeboord met een 8mm boortje en een stukje 8mm buis erin gezet, RVS parkertje erdoor en klaar is Kees. Direct uitgeprobeerd natuurlijk en ja hoor, na een paar keer roepen verbinding met FY5KE (Frans Guiana) en 9U4U (Burundi). Het ging overigens niet als vanzelf, zelfs met 400W moest ik wel een paar keer roepen maar de condities waren ook niet super dus vooruit maar. 10m in de gaten houden, leuke band en ik heb nog niet zoveel DXCC landen op 10m dus daar ga ik de komende tijd wat aan doen. Gd dx es 73 de PA3HHO

Geef een reactie

