Bezit van de zaak is einde vermaak?!?!

Sinds ik de FB23 op het dak hen, heb ik welgeteld 0 verbindingen gemaakt op 10, 15 of 20m. Mijn driepoot statief bleek ook niet bestand tegen de harde wind laatst, de FB 23 draaide lekker mee in standje niet-zo-gunstig. Om er dan nog een derde element bij te plaatsen, leek me de goden verzoeken. De FB23 is van het dak (en inmiddels verkocht) en maakt plaats voir de Sirtel mini beam waar ik mee bezig was. Ik overweeg om mijn end-fed wat hoger op te hangen en te voorzien van een 20m coax trap of ik kan de Sirtel misbruiken als H-dipool voor 20m. Ivm muziekhobby zowieso even wat minder tijd voor de radiohobby, maar dat komt wel weer…

2 thoughts on “Bezit van de zaak is einde vermaak?!?!

  1. Heb je ook gemist tijdens de PACC Pleun! De FB23 is best wel een grote antenne vind ik. De sirtel is een stuk kleiner. Ach, zelfbouw is toch altijd leuker vind ik. Heb ooit in een ver verleden een beam gekocht, maar na de eerste zelfbouw antenne die het veel beter deed als het gekochte ding heb ik eigenlijk altijd m’n antenne’s zelf gemaakt. 73, Bas

    • Hoi Bas,
      Ja klopt helemaal. De FB23 was al te groot voor mijn driepoot statief, kun je nagaan als ik er een FB33 van had gemaakt (dat was nl. de bedoeling). Zojuist de Sirtel gemonteerd, dat is een stuk lichter en pakt veel minder wind. Ga daar dan ook weer een H-dipool voor 20m van maken. Ik moet de uiteindes van de reflector nog wat korter maken en de director iets verlengen. Komt goed. Leuk PACC gedraaid?
      Rgrds, Pleun

Geef een reactie

