OK, het is nu officiëel…

Ik ben waarschijnlijk de meest wispelturige zendamateur van Nederland. Ondanks dat ik dolgelukkig ben met de TS-870, blijf ik toch denken aan een oude liefde waarmee ik, dat realiseerde ik me eigenlijk pas gisteren, ook met 3 kHz breed uit kan zenden. Ja hoor… ik heb toch weer een Yaesu FT-2000 aangeschaft, met een MD-200 microfoon, ga ‘m straks ophalen. Ik kon de verleiding niet weerstaan, de FT-2000 was (en is) toch de set waar mijn hart sneller van gaat slaan. Nu er een goede modificatie voor de roofingfilter problematiek voorhanden is (zie http://ac0c.com/main/page_ft2k_roofing_filters_project_overview.html), durf ik het wel aan. Blijft nog wel het probleem met het front-end wat her en der vrij regelmatig wordt opgeblazen (merk je snel genoeg, set is dan stokdoof) maar ook dat probleem is op te lossen en ook wel verklaarbaar; gebeurt nl. in 99 van 100 gevallen in situaties waarbij met een tweede zender tegelijkertijd gewerkt (uitgezonden) wordt, dat zal bij mij niet gebeuren. De TS-870 hou ik voorlopig even als ontvanger en gaat misschien mee op vakantie, maar heel misschien toch ook weer weg. Mooi ding, maar ik mis toch opties die de FT-2K wel heeft. Mocht iemand interesse hebben in een hele nette TS-870 uit 2000 (een vrij jonge dus) dan hoor ik het wel. De speaker heb ik al te koop staan.

2 thoughts on “OK, het is nu officiëel…

    • Hoi Rob,
      Tja het kan verkeren. De TS870 ben ik nog steeds blij mee hoor, ontvanger is echt van goud en ook het IF bandpass filter werkt echt heel goed (beter dan op de FT2K eerlijk gezegd). Heerlijk om naar te luisteren (ook AM broadcast trouwens). De rest van de DSP opties zijn onbruikbaar en veel meer opties zitten er eigenlijk niet op. Is dan toch wat sober. Ik had ‘m gekocht om wat breedbandiger uit te kunnen zenden en eerlijk is eerlijk, de TS870 heeft standaard wel zo’n beetje de mooiste TX audio die ik ken, maar als ik even had nagedacht had ik ook wel kunnen bedenken dat een FT2K ook wat breder uit kan zenden en wat leuke TX audio features aan boord heeft, vandaar. Eigenlijk zou ik de 870 wel willen houden maarja, de FT2K was een rib uit m’n lijf en eigenlijk wil ik dat 3 kHz roofing filter er wel in dus tja… hij zal wel weer een keer gaan. Maakt ook niet uit… is toch leuk om verschillende sets uit te proberen?

Geef een reactie

