Radiomarkt Beetsterzwaag

Zaterdag 26 mei maar even naar het hoge Noorden. Mijn V-2000 en HF / VHF duplexer bij Jacob afleveren. Tevens bij Bernhard, PE1RQA even zijn rotary dipool en multiband end-fed “doorpiepen”. Daarna nog even naar de radiomarkt in Beetsterzwaag. Heerlijk weer, leuke locatie en gezellige sfeer. De broodjes bal zijn overigens ook “om  op te vreten” HI. Even bij Veenstra gekeken voor een X30, helaas uitverkocht. Gelukkig bij andere antenne (EPS?) firma toch nog een noname (D-Original?) X30 op de kop getikt voor 35 Euro. Prima antenne qua constructie en materialen, dat valt niet tegen. Tevens 7m lintkabel gekocht om mijn rotary dipool via de 4:1 current balun van de AT-500 te voeden. Of ik dat echt ga doen, daar twijfel ik nog over, heb toch ook nog andere plannen. Gezellig even bijgeklets met Bernhard en Jacob, leuk dagje. ‘s-avonds nog even de X30 op het schoorsteentje gezet (de rotary dipool kan er net boven langs). In FM heb ik op de IC-706MKII de repeater van Nijmegen met S9 en Amersfoort met S7. Dat was op de V-2000 resp. S9+20 en S9 maar die is ook een metertje langer dus dat kan wel kloppen. De X30 komt uiteindelijk boven op de rotorpijp, met de voet op 13m AGL, dan zullen de signalen misschien net even wat harder zijn, ik b en benieuwd.

Geef een reactie

