De vierde verdieping!!

Op mijn dakkapel heb ik een zelfbouw driepoot standaard met rotor. Aan die standaard “hangt” ook mijn end-fed voor 80/40, en op de schoorsteen aan de voorkant van het huis staat een V-2000. Als ik er bij wil, moet ik uit het raam van de dakkapel klimmen en, mezelf vasthoudend aan het randje van de dakkapel, over de pannen naar boven klauteren. Tot nu toe is het goed gegaan, maar het is niet bepaald veilig natuurlijk.

Om toch wat makkelijker (en veiliger) op mijn antennedak te komen, heb ik een lichtkoepeltje van 70 x 70 laten plaatsen. Het koepeltje kan mooi openklappen en met een ladder van 2,84m van http://www.laddershop.nl kan ik mooi naar de “4e verdieping”. Hieronder wat foto’s (let niet op de afwerking, dat komt allemaal nog). Oja, natuurlijk ook even een kabeldoorvoer laten maken, kan het raam eindelijk een keer dicht (wel zo prettig met een raam op het Westen). De kabels komen recht boven mijn computerbureautje met apparatuur door het plafond, in principe zou ik aan een meter of 5 voldoende hebben. Op de hogere frequenties toch weer wat minder demping HI.

kabeldoorvoer

Geef een reactie

