FL-223 1.9 kHz SSB filter gescoord!

Mijn dagelijkse rondje tweedehands.nl en marktplaats.nl heeft weer z’n vruchten afgeworpen. Er stond een Icom FL-223 1.9 kHz SSB filter te koop op marktplaats. De verkoper woonde in Nijmegen dus lekker in de buurt. Mijn vakantiesetje is dus inmiddels alweer uitgebreid met dit smalle SSB filter. Bij zwakkere signalen is het met dit smallere SSB filter net wat beter te verstaan. Misschien kan het ooit het verschil maken tussen wel/niet horen. Leuke optie, ik ben er blij mee! Afgelopen woensdag “barefoot” op 40m met PY6KY gewerkt, ruim 8300 km. Hij werkt dus wel. Wat me wel opvalt is dat de modulatie wat zacht is met de compressor uit. Ik moet de microfoon dan echt op 1 cm van mijn mond houden om de ALC schaal vol te krijgen. De zachte modulatie is inmiddels ook bevestigd door een aantal stations. Met de compressor aan krijg ik prima modulatie rapporten en is het volume ook wat beter, dus ik laat de compressor maar gewoon aanstaan.

2 thoughts on “FL-223 1.9 kHz SSB filter gescoord!

  1. Hallo Pleun, dat met die modulatie heb ik ook met mijn IC-706MKIIG. Op SSB laat ik de compressor aanstaan, op digitale modes doe ik hem uit. Het 1,9 KHz filter heb ik er ook in en ook een 350 Hz CW filter. Die laatste is ideaal voor digi mode. Je kan hier http://pe4bas.blogspot.com/2009/04/laatste-upgrade-van-mijn-icom-706.html mijn oplossing lezen m.b.t. het gebruiken van de filters in SSB. PY op 40m is nooit gek, mooie afstand. 73, Bas

    • Ik had al gelezen dat modulatie in SSB aan de zachte kant was bij de MKI en MKII. Er zijn wat mods voor, maar ik denk dat ik het maar laat zo. Met compressor aan zijn de rapporten prima.

Geef een reactie

