Vakantiesetje!

Na lang wikken en wegen toch maar iets compacts aangeschaft voor de vakantie. Eigenlijk was nl. de IC-7400 voor dat doel aangeschaft én als aanvulling in de shack (100W op 2m). Ik dacht dat de IC-7400 “iets” groter was dan een IC-706, maar dat bleek toch wat meer te zijn. Huiswerk gedaan;   en de IC-706MKII uitverkoren met hoogste prijs/kwaliteit verhouding.

De MKII heeft veel verbeteringen tov van de originele 706 versie, maar kan zich qua performance ook nog wel meten met de 706MKIIG die natuurlijk wel  de 70cm band heeft ( geen interesse in), wat meer vermogen op 2m (20W vind ik genoeg) en een DSP optie (geen interesse in voor vakantie).

Kortom: de IC-706MKII is “bang for the bucks” en mijn ideale vakantiesetje. Hij is nog niet binnen, maar ik ben er nu al blij mee! Op vakantie (Frankrijk) ben ik QRV op 40/20/10 via mijn halve (2-spoels) end-fed en wil ik ook wat op 6m gaan proberen met een monoband end-fed.

Geef een reactie

