PACC voorbereidingen

Komend weekeinde is de PACC contest, ik wilde toch wel weer gaan voor het vaantje (100 verbindingen). Mijn end-fed werkt prima, maar op 80m is de bandbreedte zeer beperkt en werkt het ook maar “zozo”. Op gevoel een nieuwe spoel gemaakt; ik had gehoopt op 70 a 80 uH uit te komen, maar het bleek toch nog 115 uH te zijn. Nouja… Toch maar proberen. De Sagant spoel die ik gebruikte was 184 uH dus er zal toch wat extra draad achter de spoel kunnen. Toen ik het uiteinde uit de boom haalde, bleek het draadje achter de oude spoel maar krap 1 meter te zijn, niet ideaal dus. Een stuk draad van 5m had ik nog liggen, dat maar eens achter de nieuwe 115 uH spoel gezet; resonantie nog veel te laag (2.4 MHz). Uiteinde heb ik van de 5 meter draad nog maar iets meer dan 2 meter overgehouden. Het geeft geen echte verbetering. Net wel een verbinding met HB9 gemaakt op 80m, maar het rapport was maar 5/7 met 300W. Misschien morgen toch nog maar even de spoel afpellen en wat meer draad erachter. Ik kan in principe 6m draad kwijt tot aan de boom, maar ik zou ook nog wel het hoekje om kunnen naar een andere boom of een stuk naar beneden langs de stam. Ga maar weer eens rekenen hoeveel windingen ik kwijt moet raken HI.

One thought on “PACC voorbereidingen

  1. Ook druk bezig hier met de voorbereidingen.
    Trouwens, is het niet zo dat je altijd een vaantje krijgt? ongeacht het aantal QSO’s?
    Ik heb een aantal jaren terug maar een paar QSO’s gemaakt en toch een vaantje gehad.

    Heel veel suc6 tijdens de PACC 2013! Wellicht werken we elkaar nog als PE2AAB of PI4KAR

Geef een reactie

