Senegal (Dakar) en New Zealand op 20m!

Vanmorgen maar eens geluisterd naar Australië en Nieuw Zeeland en ja hoor! Signaaltjes waren mager, maar toch wel goed te nemen. Australië (een ex-Hollander?) ging net QSY naar 12m dus die heb ik niet kunnen werken, maar wel New Zealand en later Senegal (Dakar). Ik gebruikte gewoon mijn 80/40 end-fed die dus voor 20m een hele golf laat zien; dat werk dus prima want ik hoefde maar een paar keer te roepen. Uitgangsvermogen ong. 250 tot 300 Watt, dat hielp ook weer geloof ik. Leuk! Weer twee nieuwe landen in mijn log. Ik ben pas sinds een paar weken met digitaal logboek begonnen. Mijn oude papieren log heb ik (nog) niet ingevoerd in de computer, ik weet ook niet of ik dat wel ga doen, hoop werk en op deze manier is het eigenlijk wel leuk. Ik heb toch niet goed bijgehouden welke landen ik allemaal op welke band heb gewerkt enzo, dus een keertje opnieuw beginnen vind ik wel prima.

Geef een reactie

