Yeeeehaaa… 3x Japan op 40m!

Dit weekend was een Japan contest aan de gang. Het was ook mooi antenne weer dus ik ben weer de dakkapel opgeklommen om de rotor weer in mijn driepoot te zetten. Gelijk maar even een Wimo duo-dipool middenstukje ingezet met een verkorte dipool voor 20m (slechts 2 x 1,5m) en twee 2 mobielsprietjes voor 15mvan 2m lang). Het werkt niet geweldig, ik denk dat de kabel (waar ik ook de vertical aan had hangen) niet goed is. Toch even JS3CTQ (Japan) op 20m gewerkt maar het ging niet van harte. Toch maar weer even naar de 80/40/20 end-fed geschakeld en JH4UYB (Japan) gewerkt. Ging eigenlijk veel beter. Toch maar eens op 40m luisteren en verdomd: JS3CTQ om 16:59 UTC op 40m, 9200 km!! Alweer een first voor mij op 40m. Zojuist (19:59 UTC) JA5CJZ op 40m gewerkt en aansluitend ook weer JH4UYB maar nu op 40m. Ongelofelijk!

Mijn “cloud burner” zonder tegencapaciteit doet het toch niet verkeerd HI. Uitgangsvermogen was bij alle verbindingen ong. 250 tot 300 Watt. Als tuner gebruikte ik mijn nieuwe CNW-520.

One thought on “Yeeeehaaa… 3x Japan op 40m!

Geef een reactie

