De vertical wordt toch weer een dipool

Ik had één been van mijn homebrew rotary dipole voor 20/15/10 gebruikt om een vertical te maken. Mijn homebrew aluminium vierpoot zou dan voor de tegencapaciteit moeten zorgen. In de praktijk werkt de antenne dramatisch slecht. Het zou kunnen zijn dat het aan het oude stuk RG213 coax ligt, maar dat lijkt me stug. Ik vind het helemaal niks, zelfs met 400W ben regelmatig niet te horen. Op de dipool ging het juist heel goed, dus ik ga die toch weer in ere herstellen. Het stukje buis tussen de 10m (= afgepelde 15m) trap en 15m trap blijkt nog steeds te kort (de 10m trap heeft relatief wat minder spoel en wat meer capaciteit omdat het gewoon een 15m trap is waarvan ik de spoel heb afgepeld) dus daar zet ik nu 40cm buis tussen. Na de 15m trap monteer ik 90 cm draad dat ik laat afhangen. Misschien stop ik die draad nog in een stuk fiberglas buis van 6mm zodat het er wat netter/rechter uitziet (had ik besteld bij een vliegerwinkel). Op die manier is de antenne minder dan 2x 3m breed en dat vind ik nog wel te doen. De dakkapel is inmiddels geverfd (laten doen) dus als het volgende week een beetje mooi weer is, klim ik maar weer eens het dak op om de vertical naar beneden te halen, de rotor weer te installeren en de dipool weer in ere te herstellen. Ik ga de dipool voeden via een Diamond 1:1 balun. Ik ben benieuwd! Mijn bevindingen meld ik weer hier! Oh… boven de dipool komt dan toch een Moxon voor 6m en waarschijnlijk ook iets voor 2m maar daarover later meer.