Yaesu FT-2000 !!

Mijn Kenwood TS-480HX (HF + 6m) én mijn Kenwood TS-811e (UHF) heb ik ingeruild op een Yaesu FT-2000. Wat een fantastische radio. Omdat er voor PTT een normaal cinch stekkertje op de FT-2000 zit, heb ik de Heathkit nu ook aan kunnen sluiten. De dummy van mijn mijn MFJ-989C was niet goed meer, die had ik vervangen door een Circonex 50 Ohm 800W weerstand, keurig tegen de bodemplaat geschroefd met koelpasta… Ahum, daar heb ik maar een uurtje plezier van gehad. Na een uurtje testen: knetter knetter en weg weerstand (maakt nu sluiting). Vreemd want de boel was niet eens heet geworden (lauw tot warm) en de SB-200 leverde zo’n 500 – 600 Watt (CW) dus dat zou moeten kunnen maar blijkbaar was het toch teveel. Ik heb de Griekse eBay leverancier gemaild, maar ik verwacht weinig coulance. Daarom vandaag maar een Palstar DL1500 besteld. Ik tune dan op 300 a 400 Watt, dat is wel even genoeg met mijn “verzonken dipool”. Misschien mijn MFJ toch ook maar eens van de hand doen en uitkijken naar een LDG AT 600 Pro of misschien wel de 1000W versie. Een Palstar AT2K is natuurlijk ook wel gaaf. Eerst maar even sparen. Als de DL1500 binnen is kan ik in ieder geval weer fatsoenlijk tunen. Ik ga ook weer een inverted V voor 20 en 40 (met traps) ophangen, daarover een andere keer meer.

2 thoughts on “Yaesu FT-2000 !!

  1. Wow…!!
    Dat ziet er mooi uit, het oog wil ook wat natuurlijk.
    Ik heb helaas geen poen voor zoiets moois.
    Jammer dat ze op het bekende forum soms zo negatief schrijven over radio’s.
    Zijn die mensen jaloers? Hebben die meer geld zodat ze nog betere spullen hebben of kunnen kopen? Maar moet er dan zo kleinerend en soms vernederend geschreven worden?
    Gefeliciteerd met jouw fantastische aanwinst en veel plezier!!
    Vriendelijke groet, Ben – PA2OLD

    • Hallo Ben,
      Bedankt voor je enthousiaste reactie. Ik vind het wel meevallen op zendamateur.com hoor. Sommige zaken komen misschien wat negatiever over dan het bedoeld is en sommige mensen realiseren zich niet dat een ongenuanceerde reactie soms anders kan overkomen dan bedoeld. Ik heb overigens ook de poen niet, maar min stukje bij beetje “bij elkaar gespaard”. Ik heb immers mijn TS-480HX (vorig jaar gekocht, FT-480 op ingeruild) en mijn TS-811e (dit jaar gekocht, eigenlijk voor een schijntje erbij gekocht samen met een TS-711e) ingeruild op deze set met wat bijbetaling. Op die manier kom je steeds een stapje hoger op de ladder. Ik schrijf wel wat af, maar dat is “leergeld”.
      Veel plezier met de hobby!
      73 de PA3HHO

      Zoveel mensen zoveel wensen.

Geef een reactie

